Sinä olet tähti -tarinoita

Olemme käyneet monia kertoja kyseisessä ravintolassa ystävieni ja perheeni kanssa. Menemme aina sinne uudestaan kosks rakastamme siipiä ja saamme hyvää palvelua. Erityisesti yhdeltä työntekijöistä saa poikkeuksetta mahtavaa palvelua ja usein puhummekin, että taitaa hän olla Tampereen yksi parhaista. Hän huomioi erityisellä tavalla, on aina iloinen ja jos mieli ei tee siipiä osaa hän aina suositella jotain hyvää. Näin tämän kampanjan ja mielestäni kyseinen henkilö ansaitsisi tittelin.


Palkittu työntekijä: Janos, tarjoilja, Sticky Wingers, Tampere

Tulin viettämään loman ensimmäistä perjantaita rankan viikon jälkeen Mattolaiturille 28.6 noin kello 18. Paikka oli hyvästä säästä johtuen tupaten täynnä, mutta avulias baarimikko sai lopulta ohjeistettua meidät vapaaseen pöytään. Pitkästä jonotuksestamme huolimatta, saimme niin hyvää asiakaspalvelua, että jonotusaika ei edes haitannut. Tämä sama kaunis, nuori nainen on palvellut meitä ennenkin viime kesänä esimerkiksi Löylyssä. Olen aina saanut häneltä erityisen hyvää palvelua, ja mikä parasta: hän palvelee asiakkaita hymy huulillaan kiireestä huolimatta, selkeästi nauttien työstään. Harvoin näkee ravintola-alalla työskentelevää ihmistä, jonka kiinnostus alaa kohtaan näkyy näin selkeästi asiakkaille! Isot kiitokset Ronjalle, joka teki illastamme unohtumattoman.


Palkittu työntekijä: Ronja, vuoropäällikkö, Mattolaituri, Helsinki

Haluamme antaa palautteen koskien Tampereen Pyynikin Brewhousen työntekijää nimeltä Jukka. Kyseinen työntekijä on tehnyt meille useamman kerran todella ainutlaatuisen asiakaskokemuksen aivan uskomattomalla asiakaspalvelulla. Edellisellä kerralla tulimme paikalle kaatosateessa, jossa hän blokkasi meille nurkkapöydän ja jäi juttelemaan pidemmäksi aikaa, vaikka sinä päivänä kyseinen ravintola teki myyntiennätyksen. Hän omisti meille tämän ajan vaikka ravintolan hektinen kiire oli silminnähden havaittavissa. Myöhemmin toisena päivänä hän lähellä sulkua tehden loppusiivouksia jäi jälleen juttelemaan kanssamme viineistä ja muista Tampereen ravintoloista vaikka hänellä selvästi oli töitä. Hän todella osasi antaa meille asiakkaana tunteen hyvin henkilökohtaisesta palvelusta vaikka talossa on ollut paljon muita asiakkaita. Aivan uskomatonta palvelua. Näin mahtavaa ravintolatyöntekijää en ole tavannut, ihan loistavaa!! Ps. Tarkoituksemme oli siemailla yksi pullo viiniä, mutta hän sai meidät palvelullaan nauttimaan toisenkin.


Palkittu työntekijä: Jukka, tarjoilija, Pyynikin Brewhouse, Tampere

Ravintolassa hääri tarjoilija, jollaisia on tullut vastaan lähinnä USA:ssa, muttei juuri koskaan Suomessa. Eikä nyt ole kyse niinkään vain siitä, millaista palvelua meidän pöytäseurueemme sai, vaan enemmänkin siitä, kuinka Ninnu (mikäli näin nimen oikein) oli koko ajan tilanteen tasalla ja koko ajan liikkeessä. Hän huomasi ja huomioi oikea-aikaisesti sekä saliin juuri saapuneet että ruokailunsa lopettaneet ryhmät, mikä on valitettavan harvinaista. Tarjoilijan huomion kiinnittäminen esim. laskua tarvittaessa on useimmiten käsittämättömän vaikeaa. Ninnulla oli tähän kuitenkin aivan erityistä silmää. Hän jopa ohjaili tämän suhteen myös kollegoitaan, jotta salin eri nurkat tulevat yhtä lailla huomioiduiksi. Mikä myös pisti erityisesti silmään oli se, kuinka hän järjesteli pöytiä uusiksi sen mukaan, millaisia seurueita milloinkin tuli, jotta näille löytyisi paikat odottamatta. Tällaistakaan oma-aloitteellisuutta ja joustavuutta ei näe usein. Tällainen joka paikkaan ehtivä, aloitteellinen ja reipas asiakaspalvelija on yritykselle suoranainen kultakaivos, joka paitsi jättää asiakkaalle hyvän mielen, pystyy varmasti myös lisäämään myyntiä. Työnsä hän hoiti kiireestä huolimatta hymyssä suin ja ehti tarkistaa meiltäkin annosten saavuttua onko kaikki OK. Rautainen ammattilainen ja päivän piristys. Erikseen vielä kiitokset tällaisen palautekanavan ja palkitsemisjärjestelmän luomisesta. Tieto ja linkki tälle sivulle löytyi ravintolan pöydässä jaossa olleista ”käyntikorteista”.


Palkittu työntekijä: Annika, tarjoilija, American Diner Zsar, Vaalimaa

Oltiin tavattu naapuribaarissa australialainen mies, joka oli päivän käymässä Jyväskylässä matkalla Norjasta Viroon. Esittelimme hänelle pubeja ja kaupunkia ja yhden maissa poikkesimme Harry’sissa. Pari porukkamme suomalaista tilasi ensimmäisenä lonkeroa, joka tuotteena oli täysin uusi aussituttavalle. Hän kysyi juoman sisältöä baarimikolta, ja Jussilta irtosi sekunnissa sujuvalla englannilla ihan ääretön tietämys lonkerosta ihan sen historiaa ja syntyperiä myöten, joka kruunattiin vielä pikkumaistiaisella. Aussi sai ekan lonkeroelämyksen ja oli aivan mykistynyt palvelun asiantuntevuudesta, kuten me kaikki. Pisteet lisäksi Jussille siitä, että aiemmin päivällä olin istunut naapuribaarin terassilla ja seurannut tilannetta, jossa vahvasti huumepäissään sekoileva tyyppi kiersi terassilta toiselle huutaen aggressiivisesti jonkinlaisessa psykoosissa asiakkaille, jotka eivät tehneet mitään. Harry’sin terassille päästyään Jussi jäi juttelemaan miehelle rauhallisesti, kun ravintolan sisältä soitettiin poliisi. Mies tänä aikana heitteli tavaroitaan kadulle ja huuteli Jussia tappelemaan, mutta Jussi rauhallisena höpötteli miehelle ja sai hänet pysymään aloillaan ketään vahingoittamatta siihen asti, kunnes poliisit tulivat paikalle ja veivät hänet pois. Jussi on kaikenkaikkeaan selkeästi alallaan rautanen ammattilainen tuntien sekä tuotteet että asiakkaat 🙂


Palkittu työntekijä: Jussi, baarimikko, Harry’s, Jyväskylä

Mieheni vei minut syömään syntymäpäiväni kunniaksi ja halusin Sandroon syömään simpukoita, joita olin siellä kerran aikaisemmin syönyt, ja jotka mielestäni olivat tosi hyviä. Menun saatuani kuitenkin huomasin, että simpukat eivät olleet listalla ja sitä sitten tarjoilijalle kauhistelin. Tarjoilija kuitenkin lupasi kysyä löytyisikö simpukoita vielä ja suostuisiko kokki valmistamaan niitä. Tämä onnistui ja sain simpukoita huolimatta siitä, että niitä ei enää menussa ollut. Kiitos siitä kokille, että jousti ja toteutti toiveeni! Yleensä, kun saa kuulla, että ei valitettavasti onnistu, nyt onnistui ja syntymäpäiväni oli täydellinen!


Palkittu työntekijä: Mia-Maria, tarjoilija, Sandro Ratina, Tampere

Olimme ystäväni ja lastemme kanssa lounaalla. Mahat tuli täyteen ja hinta-laatu suhde oli todellakin kohdillaan, mutta kaikista eniten hämmennystä herätti saamamme palvelu. Syöntimme loppupuolella tarjoilija tuli kysymään oliko ruoka maistunut, samalla huomaten lasten hieman kiistelevään sävyyn käydyn keskustelun siitä kummankos vuoro oli pelata pelikonetta. Tarjoilija poistui ja palasi hetken päästä mukanaan kolme puhallettavaa rantapalloa, kysyen lapsilta haluaisivatko he pallot itselleen. Eikä siinä vielä kaikki, tämän jälkeen tarjoilijamme kysyi haluaisivatko lapset pelata hänen kanssaan, jos hän hakisi vielä yhden pallon. Kinastelut jäivät sikseen, kun pelikone unohtui palloleikkien viedessä mielenkiinnon! Tuhannet kiitokset siis Sampokeskuksen American Dineriin sinulle, joka meitä palveli. Olet täyden kympin asiakaspalvelija. Sanat eivät riitä kuvailemaan sitä ilon tunnetta, jonka sait aikaan!


Palkittu työntekijä: Rosa-Emilia, tarjoilija, American Diner, Rovaniemi

Kävimme ystävän kanssa ensimmäistä kertaa Teatterilla. Emme olleet varmoja tahdommeko syödä vai ottaa vain lasin viiniä ja vaihdella kuulumisia. Päädyimme Grillin vastaanotolle, jossa iloinen ja ystävällinen hovimestari otti meidät vastaan. Ilmaisimme suunnitelmiemme aukinaisuuden ja saimmekin heti ohjeeksi istua ruokapöydän sijasta seinustalla oleville sohville ja saimme välittömästi viinilistat suositusten kera eteemme. Nopeasti olikin molemmilla lasit punaviiniä kädessä ja vieläpä hyvää sellaista. Hetken päästä rohkenimme kysyä ruokalistaa näytille, ja päädyimme lukuisten hyvien vaihtoehtojen joukosta hovimestarin pienoisella yllytyksellä ottamaan Teatterin burgerin, joka kuulemma niittää kehuja asiakkaiden keskuudessa. Pakkohan se oli testata. Saimme hampurilaiset eteemme rennosti sohvanurkkaukseen ja oli muuten viimeisen päälle. Pihvi oli täydellinen medium ja juusto sekä majoneesi toivat hiiligrillin katkuiseen makunautintoon täydellisen pehmeän ja mausteisen tunnelman. Tarjoilijanamme toiminut hovimestari tiedusteli asiaankuuluvasti jo syönnin alkuvaiheessa mielipiteemme bursasta. Ei voinut valittaa. Hyvän viinin ja ruoan lisäksi saimme erittäin lämmintä ja henkilökohtaista palvelua koko vierailumme ajan vaikka tulimmekin käymään ilman tarkempaa suunnitelmaa vierailumme määränpäästä. Tässä taas nähtiin, että ammattitaitoinen asiakaspalvelija voi loihtia kahden eksyksissä olleen kaveruksen illasta mieleenpainuvan ravintolakokemuksen. Jos ei ole omia ideoita niin miksi ei luottaisi ammattilaisen neuvoin, itse ei tarvinnut kuin keskittyä seurusteluun kaverin kanssa. Suuret kiitokset vaaleahiuksiselle Ellalle onnistuneesta asiakaspalvelukokemuksesta. Teatterilla tulee varmasti poikettua jatkossakin.


Palkittu työntekijä: Ella, hovimestari, Teatteri, Helsinki